Konfiguracja samochodu chłodni

Coraz częściej przepisy dotyczące przewozu żywności zaostrzane są przez urzędników nie tylko krajowych, ale również zarządzających Unią Europejską. Idąc tym tropem dochodzimy do konkluzji jakoby nasze szanse w przygotowaniu się do kolejnych lat działalności firmy transportowej wymagało od Nas inwestycji w coraz to nowsze izotermy, oraz chłodnicze agregaty.

Odpowiednie zachowanie temperatury

O tym jaka temperatura ma być zachowana w samochodzie izotermicznym decydują odpowiednie regulacje. Przepisy jakimi się należy kierować zapisane są w porozumieniu ATP mającym na celu ustandaryzowanie warunków przewożenia żywności w krajach Europejskich. Dzięki tym przepisom stosowanym również w Polsce mamy pewność, że jedzenie kupowane w sklepach było transportowane w taki sam sposób w Hiszpanii, Francji, Niemczech.

Izotermy samochodowe

Samochodowe naczepy chłdnicze nazywane również izotermami charakteryzują się wysokim poziomem zachowania temeratury wewnątrz. Zbudowana zgodnie z zasadami ATP izoterma samochodowa pozbawiona agregatu chłodniczego powinna być w stanie zachować wymagany w porozumieniu ATP stopnień schłodzenia komory izotermy przez 10-12 godzin. Umożliwia to przewożenie produktów świeżych na średnie odległości w samochodach dostawczych i furgonach bez wspomagania ze strony agregatu chłodniczego.